060. Alex, Jonas & Anders

Alex, Jonas och Anders i Bosjöns vindskydd hälsar. 

Jag hade en rolig timme med öl och kaffe med dessa tre från människobyn. De var i familjeexil på Bergslagsleden. Vi pratade gott om stadsyxor och pilbågar och illa om Naturkompaniet och tyskar. 

Jag ångrade mig lite att jag inte stannade och delade vindskydd med dem, det hade blivit en mycket roligare kväll. Men jag valde att tälta av skälen lindrigare nattkyla, förmodad annan dygnsrytm och en hederlig inte-ska-väl-jag-tränga-mig-på-artighet. 

  

Kommentera

