050. Vandrare

Inledningsvis och sammanfattningsvis: en blåsig dag med mycket bjudfika. Först kakor och kaffe i ett vindskydd, sedan våfflor i ett klubbhus med bingo utanför Hjo. Det är så trevligt med trevligt folk! När jag kom in i klubbhuset utbrast en man glatt: ”En riktig vandrare!”. Jag tog det som den komplimang det var och sken upp och tackade. 

Nu är jag på en pizzeria mitt i ordvitsiga Hjo, hjodå! Killen i kassan tog just emot en beställning, han ropade in till köket:

”En Love Hjo!”
”Va?”
”Love Hjo!”

Ändå fint på något sätt. 

I skogen kan ingen höra dig ropa Bingo.

  

  

     

Frukost på sängen i ett immigt tält, hjo man tackar!
8 reaktioner på ”050. Vandrare

  1. Ja nu har Du nått våra gamla trakter. Snart når Du Bergslagsleden nr 17 mm där vandrade jag med mina idrottsledarskapselever i 7:an 1 dag i 8:an 2dagar m övernattning i Djäknasundet e vildmarkscamping uppe vid landsvägen. Det låter som att Du trivs hoppas bara att värmen kommer snart och att regnet ger sig. Hälsa Tvedstorp där är det mysigt dom hade förr ungdomar fr hela världen som jobbade där om somrarna. Mysigt ställe. Lycka till på färden!
    Christina m Calle

    Gilla

  2. Hittade din blogg via Utsidan och håller nu på att läsa ikapp, underhållande läsning och fina bilder! Jag är själv uppväxt i Hjo bara ett par hundra meter från den där kvarnen (som inte alls var i så fint skick då).

    Gilla

Kommentera

