048. Strandpromenad

Kraftlösheten jag kände igår var kroppen som behövde vila. Jag sov och halvsov i tältet i 13 timmar innan jag gick upp vid 10-tiden imorse. När jag vaknat till och ätit frukost var jag vid god vigör, hade ett glatt humör och var mätt på smör (och inte det minsta skör som sig bör). Förlåt.

Jag har hittills bara mött tre andra vandrare och inte en enda stiglöpare. Var är alla med mudclaws, advanced skins, fastpacks, 2XU compression tights och soft flasks? Jag börjar nästan tro att löpning endast existerar som ”fenomen” i storstadsregionerna. Vandrarna bör dock öka exponentiellt med årstid och latitud.

Efter två dagar på fina stigar över tallhedar och sanddyner, där det känns som man konstant är på väg mot stranden, var det skönt att komma till lite blandskog igen. Är nu i Hjos kommun och tältar på en åkerlapp. 

Det regnar.   

   
      

Evighetsstigen till stranden.
  
Sveaskog verkar vara måna om att plåstra om sina träd.
        

 

3 reaktioner på ”048. Strandpromenad

Kommentera

