047. Grillplats

Jag fortsätter längs Västra Vätterleden och har idag spenderat tiden på Hökensås sanddyner där sportfiskarna regerar fullkomligt. Varenda sjö har planterad fisk, små fiskespöställ vid stränderna och små, små bryggor. Konstigt är att det råder ”ständigt eldningsförbud” på hela åsen, men jag har aldrig sett såhär många grillplatser på en och samma dag förut. Friluftslivet här känns lite för arrangerat för min smak. Men fint är det!

Kroppen har känts lite tung idag. Gick rätt långt igår och jag rubbade dygnsrytmen när jag kvällsvandrade igår. Annars en solig, men ganska sval dag. 

Just nu: gök i stereo vid Ibbesjön.

   
     

Jag börjar tro att Margareta har fel…
   

 

Kommentera

