044. Lax

Otroligt fin dag igår. Soligt och stilla och skogarna är de finaste hittills. Öppna, ljusa och torra. Jag tror det kan ha att göra med kontinentalplattebytet häromdagen.

Jag kom iväg sent från vindskyddet söder om Mullsjö efter ett dopp och lite lagning av en sko som redan börjat ge med sig på sulan. Jag handlade lite i Mullsjö och blev sedan på nytt bjuden på kaffe vid ett torp i skogen. 

Jag vandrade senare på kvällen än vanligt och kom fram till ett nytt vindskydd så sent som klockan åtta. En flugfiskare stod vid sjön och kastade och gav mig en nyfångad lax att grilla, asnajs! Jag tror jag hittat min roll som vandrare nu när jag den senaste veckan har blivit bjuden kaffe, korv och fisk. Eller så beror även det här på kontinentalplattan jag nu befinner mig, jag vet inte! 

Och för första gången fick jag dela vindskyddet med två trevliga cyklister som firar långhelgen med att cykla Vättern runt. Ett gäng unga killar som var ute och nöjeskörde sina traktorer ville också hänga här, men vi hade paxat.

 
       

     

Flugfiskar-Markus räddade middaagen.

  

4 reaktioner på ”044. Lax

Kommentera

