037. Grus

Bra dag idag. Både väder och Småland har visat sig från sina bästa sidor. Började dagen med ett dopp i Våxtorpasjön, sedan gick jag en bit på Höglandsleden, sedan idel grusväg förbi massa gårdar med trevligt och hjälpsamt folk. Jag gick aldrig mot Vaggeryd i förrgår, det blev mot Hillerstorp och sedan med karta rakt norrut mot Bottnaryd istället. Imorgon kommer jag dit. 

Jag gick fel ett par gånger i Smålands grusvägslabyrint, men båda felvalen hade bra grejer med sig. Det ena gav mig ett fint ödehus jag gick in i, det finns rätt mycket övergivna hus i de här trakterna. En del har helt otroliga lägen, men är för förfallna att göra något åt tyvärr.

Inatt sover jag på olovlig plats så jag säger inte var eller hur så ingen ska kunna haffa mig eller ge mig dåligt samvete.

  
   

  

 

  

  

  

12 reaktioner på ”037. Grus

  1. Nu har vi äntligen köpt en stor Sverigekarta, så nu får du inte ge upp. Nu är du barnens Nils Holgersson.

    Gilla

Kommentera

