036. Kvarn

Har känt mig irriterad idag. Kallt väder, tråkiga vägar, döende mobiler, tältplatsirrande i ankeldjup mossa är några orsaker. Jag längtar tillbaka till markerade leder där jag kan varva tältet med vindskydd och jag inte är lika beronde av karta. Troligtvis når jag Bottnaryd på tisdag, där Södra Vätterleden börjar. 

På dagens plussida hamnade jag öga mot öga med en älg (ej besläktad med hästen!), jag handlade god mat och jag hittade en gammal kvarn som jag ett tag övervägde att sova i. Men när jag kände på halmmadrassen på loftet rörde den sig, så jag lät bli.

Nu har landskapet börjat bli kuperat efter några veckor med mestadels platt terräng. 

 

Bara nyttigt.
   

Var det spökfarfar som rörde sig i madrassen?
  

  

Lite varmare bara
     

5 reaktioner på ”036. Kvarn

  1. Småland är en bra plats att införskaffa en psalmbok av mindre format på? Du skulle kunna bli en hejare på psalmer vilket är ganska ovanligt för män i din ålder.

    Gilla

    • Jag blir lite besviken på dina manipulativa förmågor. Vill du att jag ska blomma ut till en fullfjädrad kuf kan du inte komma med kufiska förslag, då blir ju kufen i mig aktsam. Spelar du dina kort rätt kommer du till hösten få se mig flytta till Tchad för att sprida Læstadianismen samt undervisa i min egen framtagna ledarskapsstrategi som jag kommer kalla R.Y.G.G.S.Ä.C.K.S-modellen.

      Gilla

Kommentera

