034. Mat

Stugan i all sin prakt gav mig den sämsta nattens sömn hittills efter åsknatten. För varmt? För tyst? Feng shui? Spökfarfar?!

Idag är målet att hitta mat, för den är slut. Jag har blivit lite smalare under veckorna till fots, men inte magrat helt. Jag äter rätt bra varje dag och det blir mycket smör (som jag skär i skivor med kniv och har på mackorna). Ungefär var tredje eller var fjärde dag stannar jag till i något samhälle och tar långlunch och laddar batterier. Jag snyltar även en del el från utomhuskontakter på bygdegårdar, hembygdsgårdar, församlingshem och klubbhus när jag gör fikastopp. Det är alltså prefixet till huset/gården/hemmet som avgör när det känns okej att snylta.

Hade det inte varit för maten skulle jag ha tagit mig norrut på småvägar, men nu blir det nog raka vägen mot Vaggeryd. Vill egentligen slippa gå nära E4:an som varit rätt närvarande den senaste veckan.

 

Morgonens utsikt: mat
  
Demonstration av hur man snyltar el från Kittlakulls rastgård.
 

Kommentera

