033. Spång

Store Mosse Nationalpark gjorde sitt namn rättvisa, det är välinvesterat besök om man gillar mossar. Det blev till att vandra nästan två timmar på spång över ett häftigt myrlandskap som aldrig ville ta slut. Men sedan tog det ändå slut och jag blev bjuden på grillkorv vid Lövö raststuga. Jag valde sedan att fortsätta norröver genom nationalparken i ett sirligt regn. Och då uppenbarade den sig, en ny raststuga, med kakelugn och gratis övernattning! Lite läskigt bara att det redan brann i kakelugnen när jag kom hit, men ingen är här. Det här blir första natten inomhus på riktigt sedan jag började vandra. Fusk? Nä, skönt.  

 

Missbrukad gästbok
  
Här bor jag inatt.
   
Avancerad selfie
         

  

 

Bara lite moder jord.
3 reaktioner på ”033. Spång

  1. hej!
    Hittade din blogg i mail från Utsidan, så spännande ! Håller på att läsa ikapp! Älskar att vandra, gå, bara vara i skog och mark.Blir så nyfiken hur du fixar dina bilder tex den från granen…med packningen på marken…klättrat upp? kastat upp kameran med fjärrutlösning?? och fångad den supersnabbt?

    Gilla

    • Hej! Roligt! Och kul fråga! Jag önskar att jag hade haft en rekordlång selfiestick med mig, men just på den här bilden råkade det stå ett fågeltorn just där.

      Gilla

Kommentera

