032. Toscanagänget

Toscanagänget från Småland hälsar!

Efter en särdeles torftig fika i en av Store Mosses raststugor kände jag den – den sedan urminnes tider karakteristiska sommardoften av tändvätska och korv; det var Toscanagänget som grillade! Om de var snabba på att bjuda mig till bords var jag ännu snabbare på att tacka ja. De var ett trevligt gäng seglarvänner, kusiner, fruar och äkta makar som ska till Toscana i sommar. Kanske håvade jag här in några nya bloggläsare!

Lustigt nog visade det sig att jag bott nära granne med ett av paren – fast bara igår natt, när jag tältade i skogen alldeles intill deras hus.  

Bon voyage!

”Har du någonsin sett någon slänga korv?”
Kommentera

