029. Maxine

Maxine från Gångvad hälsar på.

Maxine har en skånsk, glad själ. Av namnet att döma skulle man kunna tro att hon jobbar med magi eller på cirkus, men hon är bara faktiskt arkitekt. Vi arbetade ihop på Saltoluokta fjällstation förra sommaren, men nu bor hon i Malmö. Hon tog sig hela vägen från Ängelholm ikväll för att hälsa på mig i skogarna norr om Ljungby. Vi pratade om bekymmersfria liv, sanndrömmar och linjer som inte får lov att vara bara linjer. Jag sjöng även mina vandringsvisor för henne. Maxine slog huvudet i vindskyddets tak fyra gånger, jag åtta. Ändå en väldigt trevlig kväll! 

”Jag kan sitta jättestilla.”
Kommentera

