028. Torsk

Det blev inte så många timmars sömn efter åskan, men jag stannade i tältet till lunch. Vädret är mycket ömsomt idag med karatesnabba växlingar mellan vått och torrt.

Jag har aldrig tyckt om uttrycket ”man luktar ju inte hallon precis”, men jag luktar inte hallon precis. Jag luktar illa, som sig bör. (När jag besöker ställen med folk byter jag om till mina intefulltsåillaluktande kläder, det känns hövligast så.) Imorse i tältet tyckte jag det luktade värre än vanligt, men så kom jag på att jag köpte ett torskblock igår som låg och tinade i sovsäcken ryggsäcken.

Banvallen fortsätter mot Värnamo. Har ikväll tagit en liten avstickare till ett vindskydd vid sjön Färsjön för att kunna ha sällskap ikväll, trevligt!

   
            

Åskan iakttog mig innan den anföll.
  
Caféi Ljungby
  
Pippi har byggt ut.
 

Kommentera

