024. Riksettan

Jag har varit ute i två veckor nu med dagsetapper på runt 15 till 40 km om dagen. Det känns bra i kroppen och tiden har gått fort. Kanske är ungefär en åttondel av vandringen är avklarad.

Pilgrimsleden var nog ett misstag, jag har inte sett en enda Bullerbyby och man uppmanas gå flera  mil på Riksettan. Jag vek av och hittade en skogsväg som gick nästan parallellt. Ska se om jag hittar någon alternativ väg ur Småland.

Yr.no utlovar oväder inatt med åska, ösregn och blåst. Jag har checkat in i en tät granskog strax söder om Hamneda. 

   

     

8 reaktioner på ”024. Riksettan

  1. Jag önskar dig en skön natt sömn trots en kommande blöt sådan och kom ihåg att, om du dansar soldansen på småländskt vis så kommer landskapet att behandla dig väl.
    David vet hur.
    Mycket tack för bilderna och historierna så här långt, det skrattas och livar upp en trött kväll. Keep it up man!
    Stort plus för vindskyddet till köket.

    Gilla

Kommentera

