020. Varför, del 1

Jag är fullt medveten om att den här vandringen inte är en ”normal” grej att göra. Jag märker att en del som får höra om det inte riktigt vet hur de ska reagera. Kanske har de inget att relatera till, kanske är det därför nästan ingen frågar mig varför jag gör det här. Jag vet inte riktigt själv, men tänker ändå att någon slags förklaring är på sin plats. 

Sent på hösten under min korta sejour i Åre föddes idén om att vandra. Ganska snabbt växte idén närmast till ett behov. Jobbet jag hade var inte för mig och jag var trött på att känna mig ”tvungen” att arbeta och insåg att jag just nu i livet faktiskt har friheten, möjligheten, pengarna, fysiken, utrustningen och viljan att göra en sån här grej och slippa jobba ett tag. Kanske är det enda gången i livet. Så jag sa upp mig och började planera och här är jag. Frihetskänslan är ändå stor just nu.  Vad som händer ”sedan” har jag ingen aning om, jag har inte ens ett hem att återvända till. 

Något slags sökande i någon slags livskris är det ju, men det känns som jag gör något bra av det och förhoppningsvis hittar jag något. Kanske handlar hela vandringen bara om att komma på varför jag vandrar. 

Om en månad har jag kanske en annan förklaring.

  

10 reaktioner på ”020. Varför, del 1

  1. Bra sagt syrran!!!! Håller helt med dig. Bästa stunden på dagen är när jag sätter mig framför datorn och kollar blastlast.wordpress.com.

    Liked by 1 person

  2. Det kan bli jobbigt att behöva upprepa detta svar under hela resan. Därför kommer här några förslag på alternativa svar att ge till alternativa människor.

    Du vandrar för barnen! Vilka barn frågar hen. Världens barn svarar du!
    Du kände bara för att gå lite.
    Du protesterar mot de höga biljettpriserna på SJ, Skånetrafiken, Västtrafik etc
    Du vill gå ner lite i vikt.
    Du är på flykt från landskapet du just lämnat.
    Du anser att gång 2015 är vad innerstadsmustasch var 2014.

    Om en månad kanske jag har en annan förklaring.

    Liked by 1 person

Kommentera

