016. Djur

Djur är bra, men oftast rätt blyga. Igår såg jag ju vildsvin, det var häftigt. Igår kväll hade jag två närgångna skogsmöss under vindskyddet som till och med kröp upp på mina fötter. Och imorse såg jag mitt livs första huggorm. 

Djur jag sett och identifierat hittills på min vandring är:

  • Hundar
  • Katter
  • Långbenta hästar
  • Kortbenta hästar
  • Kor
  • Höns
  • Kalkon
  • Vildsvin
  • Kamel
  • Alpackor
  • Majbagge 
  • Myror
  • Sniglar
  • Hare
  • Huggorm
  • Skogsmöss
  • Glador
  • Trana
  • Vråk(?)
  • Hjort
  • Humlor
  • Fjärilar
  • Fästingar
  • Får
  • Getter
  • Änder

   
  

Majbagge. Tydligen väldigt giftig, bör inte plockas upp.
  
Killi-kill
       

  

4 reaktioner på ”016. Djur

    • De är inte med på bild i det här inlägget, men på bilden från igår kan man se åtminstone sex st på bilden.

      Du vet, i Skåne kan man se det mesta.

      Gilla

  1. Tänk att ha en liten klövjehäst – som både sällskap och hjälp att bära… Undrar om den skulle kunna gå på spångarna/spängerna.

    Gilla

Kommentera

