014. Västerut

Ännu en kall natt i Skåne, jämmer och elände! 

Tog mig en kortare etapp på eftermiddagen igår och stannade i vindskyddet i Hårsjö, där Skåneledens Nord till syd-led tar stopp. Somnade till ljudet av våt ved och valborgsfyrverkerier och vaknade redan kl 5 av en gök, en knölsvan och mitt egna huttrande. Gick upp och gick västerut.  

Västerut? Varför går jag inte raka vägen, frågar ni er säkert, ack kära läsare. Jag följer två av de så kallade Europalederna som ska ta mig till Grövelsjön. För att slippa alltför mycket väg och kartläsning följer jag de orangea markeringarna längs lederna. Imorgon bör jag lämna Skåne för Hallandsleden. 

 Jag höll på att snubbla på ett tiotal vildsvinsungar, vi såg först inte varandra. Trodde först det var ovanligt tjocka ekorrar. 

Nu: McDonalds utanför Örkelljunga.

   

    

Synnerligen våt ved.
      
Jag såg dem inte heller först.
  
En myrstack föds

       

9 reaktioner på ”014. Västerut

  1. Vilken tur du hade som inte blev anfallen av mamma eller pappa vildsvin! Vet du på ett ungefär var du är som närmast Ulricehamn? Skulle gärna ha en grillkväll eller något ihop med dej. Eller en MacDonald-burgare….

    Gilla

    • Ja, blev lite skraj att ett stort svin skulle komma farande.

      Ja, kul! Du är välkommen! Jag kommer till Mullsjö om ca tre veckor om allt går som det ska och går sedan Västra vätternleden upp till Karlsborg under sista veckan i maj.

      Gilla

      • Du kan välan höra av dej när du närmar dig Mullsjö. Tar inte långa stunden för mig att åka dit. Då har nog värmen kommit också…

        Gilla

      • Will do! Kommer nog gå från vaggeryd till mullsjö, men har inte full koll på lederna där än. Kan säga till när jag är i vaggeryd.

        Gilla

  2. Bara bilden på vildsvinsungarna måste ju vara värt hela vandringen! Det är ett sant nöje att följa din blogg, du får ha nån stor utställningen sen eller nått för det här är ju stor konst. Men hoppas du får lite mera värme snart!

    Gilla

Kommentera

